torsdag 4 juni 2009

Alla gör vågen?

Google Wave kommer att bli riktigt häftigt. Det finns dock ett par frågetecken:

Om man "skickar" (wavear?) en Google Earth-bild som de gör i videon och alla ser när man zoomar, hur funkar det om man "vågar" till 20 pers och alla vill zooma lite som de vill?

Om man är on-line kommer varje "wave" att vara som en Messengersession medan den, när motparten är off-line, kommer att vara mer som traditionell epost. Om Google nu vill ersätta epost, messenger m.fl. med Wave, kommer man att kunna verka som man är off-line för vissa medan man är on-line för andra? Jag vill komma till detta: Skulle jag få samma mängd "waves" som jag får epost skulle jag inte göra annat än att "wavea" dagarna i ända.

Jaja, jag tror att Googletecharna har tänkt på detta också. Jag tror att Google Wave kommer att bli skitfräckt och möjligen vara starten på ett helt nytt sätt att kommunicera elektroniskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar